Conform unui studiu recent finalizat, cu o durată de 12 săptămâni, la care au participat 302 de adulți cu tensiunea arterială moderat crescută sau înalt-normală, la toți cei care au urmat o dietă bogată în proteine de soia (40 de grame de proteine din soia zilnic) s-a observat o scădere semnificativă a tensiunii arteriale (cu 4,3 mmHg a tensiunii sistolice și cu 2,1 mmHg a tensiunii diastolice la sfârșitul studiului), comparativ cu membrii grupului care au urmat un regim mai ales pe bază de carbohidrați.
Efecte adverse nu s-au înregistrat la nici unul dintre membri celor două grupuri, totuși înainte de a recomanda consumul sistematic de soia în scară largă persoanelor cu risc cardiovascular vor fi necesare studii mai amănunțite, pentru a depista eventualele efecte nedorite ale acestui regim. O dietă alimentară care să conțină 40 de grame de proteine de soia ar însemna aproximativ o "soia-burger" și una-două pahare de lapte de soia zilnic, deși probabil că multe persoane nu ar fi dispuse să consume așa o cantitate mare din acest produs pe termen lung.
Nu trebuie uitat nici faptul, relatat de autorii studiului, că în literatura de specialitate sunt descrise asociații între consumul de soia și cancerul de veziculă biliară. Un studiu, care va fi inițiat la sfârșitul anului curent, poate va aduce date mai sigure în legătură cu această dilemă.
| INDEX PRODUSE : | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | L | M | N | O | P | R | S | V | W | X | Z |
|---|
| INDEX AFECȚIUNI: | A | B | C | D | E | F | G | H | I | Î | L | M | N | O | P | R | S | T | U | V | Z |
|---|