Conform ultimelor studii efectuate la Universitatea Harvard din Statele Unite ale Americii, acidul folic scade riscul apariției hipertensiunii arteriale.
Cercetătorii americani au ținut sub observație obiceiurile alimentare în cadrtul unui lot de 150.000 de persoane, cuprinse între 23 și 70 de ani. Participanții la studiu au avut o alimentație bogată în acid folic, iar acolo unde au apărut carențe au fost folosite și suplimente cu vitamine. Studiul realizat la Harvard a dovedit că o doză zilnică de 1.000 de micrograme de acid folic scade cu 46% riscul de a suferi de hipertensiune arterială, în comparație cu dozele mai mici de 200 de micrograme.
Potrivit prof. dr. Michael Hirt, coordonatorul proiectului, acidul folic are capacitatea de a scădea nivelul homocisteinei, un aminoacid produs de ficat. Un nivel ridicat al acestui aminoacid afectează vasele sanguine și crește riscul de apariție a bolilor coronariene și a atacului de cord cu 60% la bărbați și cu 80% la femei.
Eficiența acidului folic în prevenirea afecțiunilor cardiovasculare crește dacă este asociat cu vitaminele B6 și B12. Acidul folic se asimilează cel mai bine din alimente: lapte, brânzeturi, spanac, varză albă, varză roșie, salată verde, broccoli, citrice și alune.
Pentru a ne asigura necesarul zilnic de acid folic putem să mâncăm trei sau chiar mai multe porții de salată din legume verzi. În cazul suplimentelor vitaminice însă, nu trebuie să depășim doza zilnică de 1.000 de micrograme.
| INDEX PRODUSE : | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | L | M | N | O | P | R | S | V | W | X | Z |
|---|
| INDEX AFECȚIUNI: | A | B | C | D | E | F | G | H | I | Î | L | M | N | O | P | R | S | T | U | V | Z |
|---|