Vitamina B9 conținută de legumele verzi, în special cele de la care se consumă frunzele, ne protejează contra declinului cerebral, arată un recent studiu publicat în "American Journal of Clinical Nutrition".
Vitamina B9, cunoscută și sub denumirea de acid folic (provenită din latinescul folium = frunză), a fost izolată și sintetizată pentru prima dată în 1945. Necesarul de vitamina B9 este asigurat prin alimentație. In afară de legumele verzi, precum spanac, salată verde, păpădie, ștevie, urzici, pătrunjel, ceapă verde, măcriș, broccoli, porumb etc.
Vitamina B9 participă preponderent la buna funcționare a creierului. Ea intervine, de fapt, în sinteza mai multor neurotransmițători, substanțe chimice care permit transmiterea impulsurilor de către celulele nervoase. Astfel, memoria și celelalte funcții cognitive se situează în parametri normali când aportul în vitamina B9 este suficient. De reținut că, la persoanele în vârstă, nivelul acidului folic este, în general, scăzut.
Un grup de cercetători de la Centrul de Cercetare a Nutriției de la Universitatea din Maine (SUA), conduși de Katherine Tucker, a analizat, timp de 3 ani, raportul dintre consumul zilnic de vitamina B9 și capacitățile cerebrale ale celor 321 de participanți la studiu cu vârste de peste 50 de ani. "Subiecții au făcut o serie de teste cognitive la începutul studiului, pe care le-au repetat 3 ani mai târziu", a explicat Katherine Tucker.
"Am comparat rezultatele celor două rânduri de teste, am interpretat răspunsurile la chestionarul privind obiceiurile alimentare ale participanților și am prelevat probe de sânge pentru a stabili valorile vitaminelor." Testele cognitive au evaluat memoria, comunicarea (fluența vorbirii) și capacitatea subiecților de a se repera în timp și spațiu.
Cercetătorii au ajuns la concluzia că persoanele care au consumat zilnic cel puțin 800 de micrograme de vitamina B9 au dat dovadă de memorie bună și alte functții cognitive pe măsură.
Doctorul Katherine Tucker îi sfătuiește pe vârstnici să consume cât mai multe alimente bogate în vitamina B9, iar dacă este necesar pot apela și la suplimente nutritive, bineințeles, numai cu avizul medicului.
Acidul folic este recunoscut totodată și pentru proprietatea de a reduce riscul de hipertensiune la femei, arată un studiu prezentat la Chicago cu prilejul Congresului Asociației Americane de Cardiologie. Studiul doctorului John Forman a demonstrat că femeile tinere care au luat peste 800 de micrograme de acid folic zilnic au prezentat un risc de hipertensiune mai mic cu 29% comparativ cu cele care au consumat mai puțin de 200 de micrograme. La femeile mai în vârstă, doza zilnică de 800 de micrograme de vitamina B9 reduce acest risc doar cu 13%.
| INDEX PRODUSE : | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | L | M | N | O | P | R | S | V | W | X | Z |
|---|
| INDEX AFECȚIUNI: | A | B | C | D | E | F | G | H | I | Î | L | M | N | O | P | R | S | T | U | V | Z |
|---|