Fetele care consumă cartofi prăjiți între vârstele de 3 și 5 ani riscă să se îmbolnăvească de cancer mamar la vârsta maturității, arată un studiu american realizat de Womens Hospital din Boston și de Harvard Medical School.
Conform acestui studiu, riscul apariției tumorilor mamare maligne este cu 27% mai mare la femeile care în copilărie au consumat cartofi prăjiți în cantități însemnate.
"Oamenii de știință aduc din ce în ce mai multe dovezi care arată că mâncarea pe care o consumă în primii ani de viață joacă un rol foarte important în sănătatea femeii adulte", este de părere coordonatorul echipei de cercetare, dr. Karin Michels.
Pentru a realiza acest studiu, echipa a analizat obiceiurile alimentare a 582 de femei cu cancer la sân și a altor 1.569 femei sănătoase. Rezultatele au luat în calcul și chestionare completate de mamele participantelor la studiu cu informații privind alimentația fetelor în primii ani de viață.
Totuși, dr. Karin Michels precizează că legatura pe care a făcut-o între cartofii prăjiți și cancerul de sân se bazează în totalitate pe corectitudinea datelor oferite de mame și pe memoria lor în ceea ce privește hrana fiicelor.
Regimul bogat în calorii a fost legat de cancerul de sân, care afectează anual mai mult de 200.000 de femei în SUA.
| INDEX PRODUSE : | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | L | M | N | O | P | R | S | V | W | X | Z |
|---|
| INDEX AFECȚIUNI: | A | B | C | D | E | F | G | H | I | Î | L | M | N | O | P | R | S | T | U | V | Z |
|---|