Până de curând exista ideea încetățenită că administrarea de vitamină E în doze mari ar reduce riscul de apariție a cancerului și a evenimentelor majore cardiovasculare.
Însă rezultatele unui studiu realizat pe o perioadă de 7 ani au ridicat unele semne de întrebare. Acest studiu a fost inițiat în 21 decembrie 1993 și a durat până în 15 aprilie 1999 (faza I), cu prelungire până în mai 2003. În total au participat 174 de centre, cu înrolarea a 7030 de pacienți, cărora li s-a administrat timp de 7 ani vitamina E din surse naturale în doză de 400 UI.
Rezultatele studiului au arătat că vitamina E nu a avut nici un impact asupra riscului de apariție a cancerului, a evenimentelor majore cardiovasculare sau a morții. A fost observată însă o creștere a incidenței insuficienței cardiace, ceea ce a reprezentat un motiv de îngrijorare, motiv pentru care a fost recomandată introducerea vitaminei E în studii mai largi și mai aprofundate.
Cercetătorii au recomandat să nu se mai folosească vitamina E la pacienții cu boli cardiovasculare sau cu diabet zaharat, contrazicând ipoteza că toate produsele naturale sunt sigure și sănătoase pentru organismul uman.
| INDEX PRODUSE : | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | L | M | N | O | P | R | S | V | W | X | Z |
|---|
| INDEX AFECȚIUNI: | A | B | C | D | E | F | G | H | I | Î | L | M | N | O | P | R | S | T | U | V | Z |
|---|