Cercetătorii de la Universitatea Wisconsin Madison recomandă bolnavilor cardiaci consum crescut de coacăze, ținând cont de faptul că anumite componente ale acestui fruct par să exercite efecte benefice pe vasele sanguine.
În cadrul unor studii efectuate pe porci cu susceptibilitate genetică crescută pentru ateroscleroză, s-a observat că la animalele care au fost hrănite cu suc concentrat de coacăze vasele sanguine erau mult mai relaxate, iar tendința de obstruare a arterelor prin procesul de ateroscleroză era mai redusă. Obiectivul studiului era să se descopere acele alimente care prin conținutul lor de antioxidanți, polifenoli și flavonoide pot contribui la protecția animalelor de bolile cardiace.
Toate cele trei substanțe se regăsesc în compoziția coacăzei, iar rezultatele studiilor au arătat că după 6 luni de administrare structura vaselor sanguine ale animalelor susceptibile nu diferea mult de arterele animalelor sănătoase.| INDEX PRODUSE : | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | L | M | N | O | P | R | S | V | W | X | Z |
|---|
| INDEX AFECȚIUNI: | A | B | C | D | E | F | G | H | I | Î | L | M | N | O | P | R | S | T | U | V | Z |
|---|