Consumul cronic de silimarină nu reduce riscul mortalității la bolnavii cu hepatită cronică virală și alcoolică, reiese din studiile recente efectuate în Centrul Universitar de la Copenhaga.
Contrar unor studii anterioare care i-au conferit silimarinei pe lângă efectele de îmbunătățire a simptomelor neplăcute asociate hepatitelor și efecte de scădere a mortalității la acești bolnavi, rezultatele noi infirmă aceste teorii.
Participanții la studiu, 915 de pacienți cu boală alcoolică a ficatului, steatoză, fibroză sau ciroză hepatică și hepatite cronice virale B și C au fost tratați cu extract de Silybum Marianum (silimarină). Contrar așteptărilor nu s-au înregistrat diferențe semnificative în ceea ce privește simptomatologia și evoluția bolii între grupul de control și grupul tratat cu silimarină.
170 de milioane de oameni din lume sunt infectați cu virusul hepatitic C și se cunosc aproximativ 2 miliarde de cazuri de hepatită B.
Terapia curentă costisitoare cu injecții de interferon și ribavirină pe lângă efectele adverse importante reușește să elimine virusul doar la o parte dintre bolnavi, ceilalți rămânând infectați pentru tot restul vieții. În momentul actual există vaccin doar pentru hepatita B, nu și împotriva virusului C. Acestea sunt motivele pentru care se caută în continuare alte metode de terapie, măcar simptomatice. Deși mecanismul de acțiune nu este cunoscut, Silimarina pare să aibă totuși un efect benefic. Experimente pe animale denotă un efect de reducere a inflamației la nivel hepatic și regenerarea mai accentuată a hepatocitelor.
Sunt în lucru studii cu o doză mai mare decât cea de 140 de mg de 3 ori pe zi, care după părerea mai multor cercetători nu este de ajuns.
| INDEX PRODUSE : | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | L | M | N | O | P | R | S | V | W | X | Z |
|---|
| INDEX AFECȚIUNI: | A | B | C | D | E | F | G | H | I | Î | L | M | N | O | P | R | S | T | U | V | Z |
|---|