Conform unui studiu realizat de către cercetătorii de la Virginia Commonewealth University și publicat în ediția din iulie 2005 a revistei Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism femeile care consumă anticoncepționale în doze mici pe perioade mai lungi sunt expuse la un risc mai crescut de a fi afectate de un atac de cord sau accident vascular cerebral, riscul fiind și mai mare în cazurile în care sunt prezenți factori favorizanți de genul sindromului metabolic sau al sindromului de ovar polichistic.
Deși riscul dispare o dată cu întreruperea anticoncepționalelor, în timpul administrării acestora riscul unui eveniment coronarian acut sau a unui accident vascular cerebral se dublează.
Rezultatele, care se bazează pe metaanaliza datelor a mai multor studii țintite pe evaluarea riscului cardiovascular, realizate între 1980 și 2002, sugerează că inclusiv femeile care consumă anticoncepționale de generația a treia în doze scăzute sunt expuse la un risc mai mare de a avea un atac de cord sau AVC.
Un număr semnificativ de paciente prezintă deja predispoziție pentru boli cardiovasculare din cauza unei dereglări metabolice sau al sindromului de ovar polichistic, care de obicei necesită tratament îndelungat cu anticoncepționale orale.
| INDEX PRODUSE : | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | L | M | N | O | P | R | S | V | W | X | Z |
|---|
| INDEX AFECȚIUNI: | A | B | C | D | E | F | G | H | I | Î | L | M | N | O | P | R | S | T | U | V | Z |
|---|